Felújítani tervezik az elővárosi vasútvonalak közül az egyetlent, ami még a mai napig sincs villamosítva.
A Budapest Fejlesztési Központ a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel együttműködésben megkezdi a Budapest – Lajosmizse között a MÁV 142-es számú vasútvonalának teljes körű felújításához szükséges tervek elkészítését - írta meg a budapestkornyeke.hu.
Ezen a vasúti vonalon található Gyál és Felsőpakony is, tehát egy ilyen fejlesztés nekik is segítség lenne.
Jelenleg a vonal nagy részén 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, a vonatok dízelvontatásúak, a megállók nem akadálymentesek és hiányoznak a parkolók, biciklitárolók. A lassú sebesség és a kapacitáshiány miatti ritka járatkövetés következtében az itt közlekedő S21-es vonatok gyakran zsúfoltak.
Az elővárosi vasútvonalak közül ez az egyetlen, ami a mai napig nincs villamosítva.
A Budapest Fejlesztési Központ igazgatója, Vitézy Dávid szerint
A kedvezőtlen állapotok mellett is nyilvánvaló, hogy szükség van a fejlesztésre, mert a mindössze óránkénti járatsűrűség ellenére gyakori a zsúfoltság a vonalon. Ezért gondoljuk úgy, hogy a lajosmizsei vonal fejlesztése a vasúton utazók ugrásszerű növekedését hozhatja majd. Ezzel pedig csökkenteni lehet az M5-ös autópálya és a dél-pesti térség közútjainak leterheltségét, Budapest levegőszennyezettségét
Az a cél, hogy a Lajosmizse és Budapest között a sebességet a beépítettségtől függően 80-120 km/órára növeljék, a megállóhelyeket akadálymentessé tegyék, P+R parkolók épüljenek, a vonalat pedig villamosítsák és a legforgalmasabb pontokon külön szintű közút-vasút kereszteződéseket alakítsanak ki.
A vonal nagy részén 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, a vonatok dízelvontatásúak, a megállók nem akadálymentesek és hiányoznak a parkolók, biciklitárolók. Ennek ellenére az egy vágányú elővárosi vonal még mai állapotában is kihasznált, fejlesztési potenciálja óriási.